ویروس کرونا 2019 چگونه گسترش می یابد؟
فروشگاه ابنترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال
ویروس کرونا 2019 چگونه گسترش می یابد؟
دو شنبه 10 آذر 1399 ساعت 1:23 | بازدید : 8 | نویسنده : ماهان مدیکال | ( نظرات )

مانند بسیاری دیگر ، احتمالاً در مورد ویروس کرونا 2019 س 2019ال دارید. و یکی از این س questionsالات ممکن است مربوط به چگونگی انتشار ویروس باشد.

اول ، برخی توضیحات مختصر در مورد ویروس کرونا: نام بالینی این ویروس کرونا در واقع SARS-CoV-2 است. این مخفف کلمه ویروس شدید سندرم تنفسی حاد است.

از آنجا نشات گرفته است خانواده ای از ویروس های دیگرمنبع مورد اعتمادکه باعث بیماریهای تنفسی مانند سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) می شود.

از آنجا که ویروس کرونا ویروس جدید یک نوع جدید است ، برای سیستم ایمنی بدن ما ناشناخته است. و هنوز واکسنی برای آن وجود ندارد.

پوشش کروناویروس HEALTHLINE
با به روزرسانی های زنده ما در مورد شیوع COVID-19 در جریان باشید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه ، مشاوره در مورد پیشگیری و درمان و توصیه های تخصصی به مرکز ویروس کرونا مراجعه کنید . استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست جهت پیشگیری از شیوع کوید نوزده موثر میباشد.

اگر فردی به ویروس مبتلا شود ، نتیجه این بیماری بیماری COVID-19 است . ویروس تنفسی از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود.

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه انتشار ویروس کرونا از یک شخص به شخص دیگر و آنچه می توانید برای محافظت از خود انجام دهید ، بیندازیم.

چگونه از فردی به فرد دیگر سرایت می کند؟
‏CDC توصیه می کندمنبع مورد اعتمادکه همه مردم در مکانهای عمومی ماسک صورت پارچه ای استفاده می کنند که حفظ فاصله 6 فوت از دیگران دشوار است. این به کاهش سرعت ویروس در افراد فاقد علائم یا افرادی که نمی دانند به ویروس مبتلا شده اند ، کمک می کند. ماسک های پارچه ای صورت باید در حین ادامه تمرین فاصله فیزیکی استفاده شوند. دستورالعمل تهیه ماسک در خانه را می توان یافتاینجامنبع مورد اعتماد.
توجه: تهیه ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی N95 برای کارکنان مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.
خط سلامت
تصور بر این است که تماس شخصی با شخص اصلی ترین روش انتقال ویروس SARS-CoV-2 است ، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)منبع مورد اعتماد.

تصور کنید در اتوبوس یا اتاق ملاقات کنار فردی که به SARS-CoV-2 آلوده است نشسته باشید. ناگهان این فرد عطسه یا سرفه می کند.

اگر آنها دهان و بینی خود را نپوشانند ، به طور بالقوه می توانند قطرات تنفسی را از بینی یا دهان شما بپاشند. قطره هایی که روی شما فرود می آیند احتمالاً حاوی ویروس هستند.

یا شاید با شخصی روبرو شده اید که به ویروس مبتلا شده است ، و او دهان یا بینی خود را با دست لمس کرده است. وقتی آن شخص با شما دست می دهد ، مقداری از ویروس را به دست شما منتقل می کند.

اگر سپس بدون شستن دست ها دهان یا بینی خود را لمس کنید ، ممکن است به طور تصادفی به آن ویروس یک نقطه ورود به بدن خود بدهید.

یکی مطالعه کوچک اخیرمنبع مورد اعتمادپیشنهاد کرد که ویروس ممکن است در مدفوع نیز وجود داشته باشد و می تواند مکان هایی مانند کاسه توالت و غرق حمام را آلوده کند. اما محققان خاطرنشان كردند كه احتمال وجود این روش انتقال نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

بارداری و شیردهی

متخصصان پزشکی مشخص نکرده اند که آیا یک زن می تواند SARS-CoV-2 را در رحم ، از طریق زایمان یا از طریق شیر مادر منتقل کند.

‏CDC در حال حاضر توصیه می کندمنبع مورد اعتمادمادران مبتلا به ویروس مورد تایید و همچنین کسانی که به آن مبتلا هستند ، به طور موقت از نوزادان جدا می شوند. این جداسازی به کاهش خطر انتقال کمک می کند.

زنان باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد مزایا و خطرات شیردهی صحبت کنند. CDC هیچ راهنمای رسمی در مورد اینکه آیا زنان با موارد تایید شده یا مشکوک باید از شیردهی جلوگیری کنند ، منتشر نکرده است. آنها پیشنهاد کرده اند که این زنان موارد زیر را انتخاب کننداقدامات پیشگیرانهمنبع مورد اعتماد:

در صورت امکان هنگام شیردهی از ماسک صورت استفاده کنید.
قبل از در آغوش گرفتن یا شیر دادن به نوزاد ، دستان آنها را به طور صحیح بشویید.
قبل از لمس بطری یا پمپ سینه ، دستان آنها را به درستی بشویید.
پمپ سینه را در هر بار استفاده تمیز کنید.
آنها همچنین باید فکر کنند که شخصی که بیمار نیست از شیر مادر شیر خورده برای تغذیه نوزاد استفاده کند.

خلاصه
به نظر می رسد تماس شخصی با شخص اصلی ترین روش انتقال ویروس کرونا باشد.

انتقال معمولاً در موارد زیر اتفاق می افتد:

فردی که ویروس دارد از روی شما عطسه می کند یا سرفه می کند ، قطرات تنفسی را روی پوست یا لباس شما می گذارد یا کسی را که ویروس را روی پوست یا لباس خود دارد لمس می کنید.
سپس صورت خود را لمس می کنید ، که از طریق دهان ، بینی یا چشم به ویروس وارد می شود.
آیا کسی می تواند ویروس را گسترش دهد حتی اگر علائمی نداشته باشد؟
در حال حاضر ، سازمان بهداشت جهانی (WHO)منبع مورد اعتماد نشان می دهد که خطر ابتلا به ویروس کرونا در افراد مبتلا به ویروس کرونا بسیار کم است.

اما در اینجا چند خبر هوشیار وجود دارد: کارشناسان معتقدند این احتمال وجود دارد که فردی مبتلا به ویروس کرونا ویروس جدید باشد می تواند آن را به دیگران منتقل کندمنبع مورد اعتماد حتی اگر علائمی از خود نشان ندهند ، یا علائم آن چنان خفیف باشد که واقعاً نمی دانند بیمار هستند.

بر اساس CDCمنبع مورد اعتماد، شخصی که به ویروس مبتلا شده است در هنگام بروز علائم بیشتر مسری است - و این زمانی است که احتمال انتقال ویروس بیشتر است.

اما ممکن است شخصی حتی قبل از شروع علائم بیماری خود ویروس را نیز منتقل کند. علائم ممکن است بین 2 تا 14 روز طول بکشد تا پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شود.

یکی مطالعه اخیرمنبع مورد اعتماد از 181 بیمار مبتلا به COVID-19 یک دوره کمون متوسط ​​5 روزه یافتند که بیش از 97 درصد آنها 11.5 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس علائم را نشان دادند.

خلاصه
طبق CDC ، فرد مبتلا به COVID-19 در هنگام بروز علائم بیشتر مسری است.

اگرچه نادر است ، مواردی وجود داشته است که شخصی ویروس کرونا را گسترش داده باشد حتی اگر علائم COVID-19 نداشته باشد.

منابع سلامتی
تا وقتی که این مشکل را پشت سر گذاشتید ، روی پشتیبانی ما حساب کنید
در مواقع سخت ، شما باید بتوانید به متخصصانی رجوع کنید که می توانند بهزیستی ذهنی شما را تقویت کنند. ما برای شما اینجا هستیم
بیشتر بخوانید
آیا می توانید آن را از روی سطوح آلوده تحویل بگیرید؟
به تمام سطوح متداول لمس شده میکروب ها بپردازید: پیشخوان آشپزخانه ، پیشخوان حمام ، دستگیره در ، دکمه های آسانسور ، دسته روی یخچال ، نرده های راه پله. این لیست همچنان ادامه دارد.

متخصصان به طور قطع نمی دانند ویروس کرونا تا چه مدت می تواند در این سطوح زنده بماند. اما اگر ویروس مانند ویروس های مشابه دیگر رفتار کند ، زمان زنده ماندن ممکن است باشداز چند ساعت تا چند روزمنبع مورد اعتماد.

نوع سطح ، دمای اتاق و رطوبت موجود در محیط ممکن است در زنده ماندن ویروس در یک سطح نقش داشته باشد.

اما از آنجا که ما به طور قطعی نمی دانیم ، اگر فکر می کنید ممکن است یک سطح آلوده باشد ، آن را کاملا با ضد عفونی کننده تمیز کنید. یک محلول سفید کننده رقیق یا یک ضد عفونی کننده مورد تأیید EPA احتمالاً این ماده استموثرترینمنبع مورد اعتماد پاک کننده برای این منظور.

و اگر شخصی در خانه شما بیمار است ، مرتباً آن سطوح را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پس از آن باید دستان خود را کاملا بشویید.

خلاصه
متخصصان به طور قطع نمی دانند ویروس کرونا تا چه مدت می تواند بر روی سطوح زنده بماند. مدت زمان بقا از چندین ساعت تا چند روز ممکن است باشد.

چگونه از خود محافظت کنیم
اجتناب از قرار گرفتن در معرض ویروس دشوار است ، خصوصاً اگر غالباً توسط افراد دیگری احاطه شده باشید. اما ، با توجه بهCDCمنبع مورد اعتماد، مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید:

عقب بایست. سعی کنید از افرادی که سرفه یا عطسه می کنند پاک بمانید. سازمان بهداشت جهانیمنبع مورد اعتمادپیشنهاد می کند حداقل 3 فوت از افرادی که ممکن است بیمار باشند فاصله داشته باشد. CDCمنبع مورد اعتماد اسکله حتی گسترده تر در حدود 6 فوت را نشان می دهد.
دستان خود را مرتبا بشویید. دستان خود را هر بار حداقل به مدت 20 ثانیه کاملاً با آب و صابون بشویید.
اگر به آب و صابون دسترسی ندارید از ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید . به دنبال محصولی باشید کهحداقل 60 درصد الکلمنبع مورد اعتماد.
از دست زدن به صورت خودداری کنید. به راحتی می توانید ویروس را از دستان خود به دهان ، بینی یا چشم خود منتقل کنید بدون اینکه حتی متوجه شوید.
در خانه بمان ممکن است این جمله را بنام "انزوای اجتماعی" بشنوید. دوری از گروه هایی از افراد ممکن است به شما کمک کند تا از قرار گرفتن در معرض آن جلوگیری کنید.
در حال حاضر ، متخصصان پیشنهاد می کنند که برای محافظت در برابر بیماری نیازی به پوشیدن ماسک صورت نیست.

با این حال ، با توجه به CDCمنبع مورد اعتماد، افرادی که بیمار هستند اگر در اطراف افراد دیگر هستند باید از ماسک استفاده کنند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماهان مدیکال و آدرس mahanmedical.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 18
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :